Автоклиматиците охлаждат купето на автомобила през лятото ,те използват енергия, която се компенсира от съпротивлението, което се избягва при затворени прозорци. Съпротивлението на на вятъра, аеродинамиката на автомобила, мощността е от значение при изчисляване разхода на автомобила при работа на климатика. Охладителната система на автомобила също работи повече поради отделената топлина от радиатора на автоклиматика, която също трябва да охлади.
Охладителната система при автомобила притежават компресор, който се задвижва чрез ремъка от коляновия вал на автомобила. Компресорът на автоклиматика вдига голямо налягане на охлаждащия газ – хладилен агент. Фреонът се освобождава в монтиран в купето радиатор и както повечето газове при разширяване се охлажда. През охладения радиатор преминава струя въздух, охлажда се от радиатора и навлиза в купето. Ако автоклиматикът не охлажда добре, то вероятно има утечка на фреон и е наложителна диагностика, за да се установи причината и ремонт на автоклиматика. Той може да бъде проверен за пропуск на хладилен агент чрез вкарване на оцветител в системата. Когато пропускът е открит автоклиматика се ремонтира. Зареждане на климатика на автомобила трябва да се прави при изправна система.По-старите автомобили изпускат малко фреон и трябва да се дозареждат през една, две години. Компресорът на всеки автоклиматик има външна семеринг, който се смазва от маслото в системата при работа. При някои автомобили е възможно изпускането на фреон да бъде избегнато, ако климатика се включва профилактично и зимата. Старите автоклиматици за разработени за фреон R12, който е вреден за озоновия слой, затова от няколко години, съгласно новите директиви на европейския съюз, при зареждане на автоклиматици той се подменя с фреон R134A, който е безопасен за околната среда. Двата вида хладилен агент са несъвместими и затова при зареждане на автоклиматиците най-напред се събира стария фреон, системата се прочиства, понеже той работи с минерално масло и се зарежда с новия фреон R134A, който работи със синтетично масло.