Кой поема гаранционното обслужване на климатика- продавачът или монтажният център?
Климатиците, които се купуват са от магазини за бяла техника, от там препоръчват фирма, която да инсталира климатика.
Гаранцията се поема от фирмата, която е извършила монтажа.
В случай че климатикът се е повредил и има дефектирали части, монтажният център поема разходите по ремонта и се свързва с фирмата вносител за доставка на резервни части. За предпочитане са онези фирми, които не само внасят климатичната техника, но имат специалисти по монтажа и поддръжката. Те монтират климатиците, извършват гаранционен и извънгаранционен сервиз и профилактика. При проблеми с климатичната техника, те са в състояние за много кратко време да диагностицират техниката, да доставят и подменят дефектиралата част.
Съвременната климатична техника е на доста добро техническо ниво и рядко се появяват проблеми в гаранционния период. Гаранционният период е различен за различните марки, обикновено е между две или три години.
При подмяна на повреден климатик в гаранционен срок с нов,как тече гаранционния срок за новият?