От 01.01.2010 г влезе в сила закон за забрана на използването на фреон R22 с който работеха преди климатиците. При техния ремонт,демонтаж или монтаж може да се извърши и подмяна на въпросния фреон с фреон ,който е разрешен , а именно R407C и R417A – те са с ниска токсичност и възпламеняемост.
Фреона R407C има физически показатели подобни на R22 и следователно може да се използва в климатиците. R407C cе използва с новите напълно синтетични смазочни материали (PO) и не е подходящ за минералните масла (MO), с които работи фреона R22. Ако искаме да заменим фреон R22 с фреон R407C задължително трябва да сменим и маслото.
Фреон R417A е бил предназначен да замени фреон R22 в климатичните инсталации и домашните климатици, но той може и да се използва успешно и в хладилните инсталации на големи търговски обекти. Това единствения фреон с 0 (ODP) който може да се използвана с минерални, алкил бензолни или напълно синтетични смазочни масла. Фреон R417A , както и Фреон R407C, има аналогични физични свойства с фреон R22,използува се с традиционни минерални или алкил бензолни смазочни материали. Тази факт прави R417A идеален за ползуване в съществуващите климатични и хладилни инсталации без допълнителни промени.
Фреон R410A изисква използването на напълно синтетични смазочни материали и има различни физични показатели от тези на фреон R22. Налягането на наситена пара при 40C° за фреон R410A е почти 60% повече отколкото при фреон R22, и следователно неговото използване за замяна на фреон R22 ще е съпроводено освен с подмяна на маслото и с подмяната на цели механични възли в климатика, което не е икономически оправдано.
Днес масово климатиците работят с фреон R410A.
имам климатик ТОШИБА ras 521 uat или поне това прочетох на него.работи на 110 волта .един път му беше паднало налягането и го дозаредиха и от тогава небива.дали фреона не е за него незнам .ако някой знае нещо-нека прати линк и ли да ми пише на имейла.мерси предварително
Имам климатик Митсубиши Електрик, който работи с Фреон R410A според упътването. Не е допълвано или сменян фреона вече повече от 6 години – от както е монтиран. Имам усещането, че не топли, както в началото. Въпросът ми е този фреон може ли да се допълва или трябва да се подмени цялото количество? Получавам противоречива информация от различните фирми. Един ми казва, че нен е проблен да се допълни, а друг, че има няколко фракции в този фреон и се изпарява само най-леката и затова трябва да се подмени нацяло! Благодаря ви предварително!