До средата на 20-ти век компанията Toshiba се е занимава предимно с производство на телеграфно и електротехническо оборудване. През петдесетте години компанията полага основите на своето развитие в областта на климатичната техника. Компанията въвеждат редица новости в технологията на производството на климатична и хладилна техника. Въвежда използуването на първия ротационен компресор с електронно управление. През 80-те години на 20-ти век,корпорацията Toshiba пуска на пазара климатици с инверторно управление и компресор с двойна ротация, което е поредното нововъведение в областта на климатиците и хладилната техника. Климатичната техника на Toshiba се характеризира с много висока степен на енергийна ефективност, системи за пречистване на въздуха в помещението и безшумна работа. Компанията Toshiba печели международна награда за проектиране на енергийно ефективни продукти, които да оперират с хладилен агент R410A. Като основен лидер на световния пазар за климатици и хладилна техника, климатиците с тази марка поддържат високо ниво на енергийна ефективност и качеството на всеки един компонент. С разработките и нововъведенията си компанията покрива високите стандарти и изисквания за опазване на околната среда, дори инициатор за повечето от тях е Toshiba.Енергийната ефективност на климатици Toshiba е една от най-високите сред водещите фирми за производство на климатици в световен мащаб. За своите 137 години история компанията Toshiba съумява да запази иновативното си мислене и днес е сред едни от най-крупните световни производители на климатици, електроника и електротехника. През 2006г. климатици Toshiba отново доказват, че производителите им мислят в бъдеще време като пускат на световния пазар серия климатици Daiaseikai. Всички климатици Toshiba от тази серияимат многостепенна система за пречистване на въздуха, която в съчетание с вградения йонизатор подобрява значително качеството на въздуха в помещението,като създава усещане за свежест. Климатици Daiаseikai 5 и 6 на Toshiba се произвеждат в Япония, като това ги прави особено предпочитани както на световния, така и на българския пазар.